Träningshus 1

Välkommen att boka plats till våra gruppass. Vi rekommendera...

Read more

Book

Cykelpass

Cykelpass 40 min

Cykel tränar främst konditionen, då de stora muskelgrupperna i benen är engagerade, vilket ställer krav på hjärta, lungor och blodomlopp. Passar mycket bra för den som vill träna på en hög intensitet, men också för den helt otränade, eftersom varje deltagare själv bestämmer vilken belastning man lägger på.

Cykelpass

Cykel tränar främst konditionen, då de stora muskelgrupperna i benen är engagerade, vilket ställer krav på hjärta, lungor och blodomlopp. Passar mycket bra för den som vill träna på en hög intensitet, men också för den helt otränade, eftersom varje deltagare själv bestämmer vilken belastning man lägger på.

RPM 30 min

RPM är högintensiv cykelpass från Les Mills där vi cyklar i olika tempon och positioner. Man cyklar helt efter sin egen dagsform & förmåga.

RPM

RPM® är enkel, rolig och effektiv cykelträning inomhus där du cyklar till rytmen av kraftfull musik. Ge dig själv en utmaning i motstånd och hastighet över backar och berg, fartfyllda raksträckor samt pulshöjande intervaller som får dig att sprinta över mållinjen.

Cykelpass 75 min

Dans

CHOREOLOGY

CHOREOLOGY by Salsation® - En djupdykning i kommersiell urban dans som får dig att känna dig som en professionell dansare på nolltid! Lär dig fantastiska rörelser, ha kul och bli i form av att dansa fantastiska dansstilar som lärs ut, steg för steg till hela världens hitlåtar!

SALSATION

Salsation® är en glädjefylld och beroendeframkallande dansklass med en mångfald av rytmer och dansstilar. Koreografierna är uppbyggda enligt träningslärans grunder och utmanar både din kondition och koordination. Med stort fokus på de musikaliska nyanserna i varje låt skapar vi en lekfull atmosfär i salen. Det här är klassen då du glömmer bort att du tränar! Passar alla som gillar att dansa!

Zumba

Zumba är en konditionskrävande rytmisk dans. Heta härliga latinska rytmer som cumbia, salsa, samba och merengue kombineras i läckra danssteg som tränar överkropp, underkropp och allt där emellan. Ett riktigt dansparty!

SALSATION®️Rookie

n klass där alla som gick SALSATION-instruktörsutbildningen i höstas får möjlighet att undervisa 1-3 låtar var. Det är en klass för dem att öva och utvecklas och för alla andra att vara med och dansa, heja på och stötta!

Zumba & Salsation mix

Det här är klassen då du glömmer bort att du tränar! Passar alla som gillar att dansa!

Kondition

BodyStep

BODYSTEP® är ett energiskt konditionspass med fokus på ben och säte. Genom olika kroppsviktsövningar, viktplatta och funktionella övningar på en stepbräda utmanar du dina muskler, samtidigt som du förbättrar din kondition, koordination och smidighet.

HIIT

HIIT - High intensity interval training och passar perfekt för dig som vill få ut så mycket träning som möjligt på bara 30min. Tabata-övningar där vi jobbar på maxnivå, med kort återhämtning.

Styrka & Puls

Passet har samma upplägg som Styrka & Stabilitet men med tillägg av fler pulshöjande övningar. Vi bygger upp styrkan i både de stora och små muskelgrupperna med stor fokus på stabilitet. Övningarna kan utföras både med eller utan redskap och det är alltid den egna förmågan och dagsformen som styr intensiteten i de olika övningarna. Passet passar såväl de som nyligen kommit igång med sin träning samt de mer erfarna.

Box

DansAerobics

DansAerobics är ett klassiskt dansinfluerat aerobicspass med kombinationer av rörelser som successivt byggs ihop. Passet ger både styrka och kondition och passar såväl nybörjaren som den mer träningsvana. Med aerob träning förbättrar du kroppens syreupptagningsförmåga och stärker den viktigaste muskeln i kroppen – hjärtat. Ett glädjefyllt pass där du kommer i form och höjer din kondition utan att det känns som att du tränar!

Puls-intervall

Pulsträning i intervaller.

Step Intervall

En rolig stepklass där du tränar både kondition och styrka. Passet är uppbyggt i konditionsintervaller som varvas med styrkeövningar. Enkla och effektiva konditions och styrkeövningar. Passar både nybörjare och träningsvana deltagare.

Styrka

BodyPump

BODYPUMP® är styrketräning till musik som utmanar dig och gör dig stark. Passet är perfekt för den som vill träna igenom hela kroppen på en timme. BODYPUMP® innehåller vetenskapligt utformade rörelser och tekniker i ett enkelt och effektivt pass för att du ska uppnå märkbara resultat.

Cirkelpass

Cirkelliknande pass på egen plats där du bestämmer vikterna. 40 sekunder x 48 övningar som arbetar igenom hela kroppen. Passet avslutas med stretch.

Core

Core är en funktionell styrketräning & stabilitetsträning för kroppens kärna - mage, rygg, bål, skuldror och bäckenmuskulatur.

Gummibandsstyrka

Vi använder tre olika typer av gummiband och vår egen kropp som motstånd för att stärka kroppen. Främst gynnas de små musklerna vi har i bäcken, bålen och nacken. Vi stärker hela vår kropp på ett skonsamt sätt. Det går att vara helt nybörjare till mer erfaren motionär. Passet är perfekt för dig med ett stillasittande jobb eller du som precis kommit ur din graviditet.

Funktionell styrka

Funktionell styrketräning innebär att du tränar i naturliga rörelser och bygger upp en funktionell styrka som du kan utnyttja i vardagen. Här tränar vi inte bara styrka utan även rörlighet, balans och koordination med övningar som aktiverar många olika muskler samtidigt.

Styrka & Stabilitet

Vi bygger upp styrkan i både de stora och små muskelgrupperna med stor fokus på stabilitet. Övningarna kan utföras både med eller utan redskap och det är alltid den egna förmågan och dagsformen som styr intensiteten i de olika övningarna. Passet passar såväl de som nyligen kommit igång med sin träning samt de mer erfarna.

Pilates

Pilates är en kombination av styrke-, stabilitets-, rörlighets- och balansträning. Det är en fantastisk träningsform som balanserar upp kroppen så att den blir både stark och smidig. Målet med denna träningsform är att hitta kroppens naturliga hållning och att stärka kroppen inifrån och ut genom att träna de djupa, stabiliserande musklerna med fokus på mage och rygg. Genom att träna de posturala (djupliggande) musklerna minskar du risken för problem i ländrygg, axlar och nacke. Övningarna utövas primärt på en matta i liggande eller sittande ställning.

Strenght Development

Fokuserar på styrka och muskler genom långsammare rörelser, tyngre belastning, lägre tempo och färre reps

Yoga

Bodybalance

En perfekt blandning av yoga, tai chi och pilates som bygger upp din funktionella styrka, ökar din rörlighet och lämnar dig i harmoni och balans. BODYBALANCE® passar alla oavsett träningsbakgrund.

Bodybalance 30 min

Balans, styrka och flexibilitet till modern musik inspirerat av Yoga, Thai-Chi och Pilates.

Yinyoga 90

Yin yoga är en lätt och vilsam form av yoga som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra. Majoriteten av alla övningar utförs sittande eller liggandes, och varje position hålls mellan 3-5 minuter med musklerna avslappnade, samtidigt som man praktiserar medveten närvaro. Yinyoga öppnar kroppen långsamt och fyller den med färsk och ny energi (qi).

Yinyoga 55

Yin yoga är en lätt och vilsam form av yoga som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra. Övningar utförs sittande eller liggandes, och varje position hålls mellan 3-5 minuter med musklerna avslappnade, samtidigt som man praktiserar medveten närvaro. Yinyoga öppnar kroppen långsamt och fyller den med ny energi.

Yinyoga 75

Yin yoga är en lätt och vilsam form av yoga som alla, oavsett tidigare erfarenhet, kan utföra. Övningar utförs sittande eller liggandes, och varje position hålls mellan 3-5 minuter med musklerna avslappnade, samtidigt som man praktiserar medveten närvaro. Yinyoga öppnar kroppen långsamt och fyller den med ny energi.

Mjukyoga

Mjukyogan passar dig som vill mjuka upp kroppen och öka rörligheten på ett varsamt vis. Majoriteten av övningarna utförs sittandes eller liggandes och vi lägger fokus på långsamma mjuka rörelser och håller positionerna endast i kortare stunder.

Yoga för stela män

Yoga formen är Yinyoga där man stannar i positionerna i 3-5 min. Du kommer att guidas igenom olika positioner. De flesta upplever att de blir mer flexibla och rörliga efter bara ett par gånger och att det är ett fint komplement till annan träning. Vi tränar både rörlighet, styrka och avslappning.