Interimakademin

Interimakademin finns till för att utveckla interimsmarknade...

Läs mer
Köp presentkort

Boka

Utbildningar

Att lyckas som interimsledare, Gratis webinar

På detta webinar går vi igenom grundläggande information om interimsledarskap och den svenska marknaden. Du får ta del av några anekdoter från verkligheten och tips på saker att tänka på om du vill testa en karriär som interimsledare.

Modul 1 - Att bli interimsledare

Till dig som ännu inte prövat vingarna som interimsledare erbjuder vi en introduktionskurs som hjälper dig att göra dig tillgänglig, vässa din pitch och ta första stegen.

Modul 1 - Att bli interimsledare

Allt fler intresserar sig för att börja gigga och pröva en karriär som interimsledare. Men hur kommer man igång? Och hur gör man sig tillgänglig och hittar uppdrag? Vi hjälper dig ta de första stegen. Utbildningen kombinerar föreläsning med praktiska workshops där du får jobba med din egen profil och dina mål. Datum: 29:e augusti Omfattning: Halvdag 9-12 Format: Digitalt Pris: 3 990 :-

Modul 2 - Etablera dig som interimsledare

Det är annorlunda att arbeta som interimsledare jämfört med att vara anställd chef. Vi hjälper dig att etablera dig på den nya marknaden och ger dig konkreta verktyg för att marknadsföra dig, hitta uppdrag och bli uthålligt framgångsrik. Datum: 5 september Omfattning: Halvdag Format: Digitalt Pris: 3 990:-

Modul 3 - Social Selling för interimare

LinkedIn är idag interimsledarens överlägset viktigaste kanal för marknadsföring och för att bli långsiktigt framgångsrik krävs en uthållig strategi att marknadsföra sig på LinkedIn. Datum 12:e september Omfattning: Halvdag Format: Digitalt Pris: 3 990:- taking note 2

Modul 4 - Fallgropar och framgångsfaktorer

Att framgångsrikt genomföra interimsuppdrag kräver erfarenhet, utbildning och ett delvis nytt förhållningssätt. Vi går igenom vanliga fallgropar, de viktigaste framgångsfaktorerna, stakeholder management, rapportering och avslut av uppdrag. Datum: 19:e september Omfattning: Halvdag Format: Digitalt Pris: 3 990:-

Social Selling för Interimledare

LinkedIn är idag interimsledares överlägset viktigaste marknadsföringskanal och för att bli långsiktigt framgångsrik krävs en strategi för social selling och LinkedIn. I 3x60 min sessioner som hålles digitalt 30 mar, 6 apr och 13 apr kommer vi att gå igenom nedan: Innehåll - Vässa din profil, hur står du ut, sk ”profile makeover” - Definiera målgrupper, hur når du dem? - Aktiviteter på LinkedIn - Hur skriver man kontaktmeddelanden och följer upp? - LinkedIns algoritmer, hur funkar det - Handlingsplan Det inkluderar även hemuppgifter där kursledaren ger feedback - allt för att signifikant förbättra dina chanser att få uppdrag via LinkedIn.